Schultz skaber

IT-løsninger


der udvikler viden, velfærd og vækst til det danske samfund

Schultz har et højt ambitionsniveau i at bidrage med IT understøttelse af det danske samfunds håndtering af kritiske offentlige og private opgaver – bl.a. med speciale i den kommunale opgavehåndtering indenfor beskæftigelses- og jobcenterområdet.


Det betyder, at Schultz er meget bevidst om den faktiske kvalitet i deres leverancer – ikke mindst i forhold til slutbrugerens oplevelser af løsningernes performance, hvor
travle kommunalt ansatte og borgere i fællesskab er afhængige af, at Schultz løsningerne svarer hurtigt og er driftsstabile.


Schultz har derfor, som en del af samarbejdet med kunderne, formuleret faste aftaler omkring serviceniveauer for performance og tilgængelighed. Hånden er på kogepladen, for aftalerne er belagt med bod ved manglende overholdelse.


For at understøtte troværdigheden og dokumentere de aftalte SLA-krav anvender Schultz tredjeparts-løsningen OneView fra Monsalta, til at opgøre deres overholdelse af de indgåede performance-aftaler og beregning af en eventuel bod.

Administrative processer kan være en hæmsko


I dag benytter mere end 85% af landets kommuner en eller flere digitale services fra Schultz til at håndtere en bred vifte af opgaver. Med en stigende digtaliisering af alle arbejdsprocesser og øget fokus på digital kvalitet er behovet for en fuld pålidelig og effektiv performance-rapportering presserende. Dette indebærer bl.a. en nøje rapportering om overholdelse af de indgående Service Level Agreements (SLA’er), som Schultz har aftalt med hver af deres kunder for at sikre, at de leverede digitale løsninger lever op til forventningerne.


Med et stigende antal kunder og et varieret sæt af løsninger samt aftalte performance- krav blev opgaven for Schultz med at fremskaffe de specifikke kunde-relaterede datasæt for at kunne opstille de relevante SLA-rapporter for hver enkelt kunde meget ressourcekrævende. Den arbejdsproces som Schultz anvendte krævede omfattende manuelle arbejdsprocesser, hvilket ikke kun var tidskrævende, men også øgede risikoen for fejlrapportering væsentligt. Monsalta blev derfor kontaktet med henblik på anvendelse af OneView til at understøtte SLA-rapportering for Schultz for alle deres kunder i en fuldt digitaliseret løsning.

Pålidelig og effektiv


Monsalta er altid pålidelig og effektiv i at bistå med den forretningsmæssige del af opgaverne, især når der er behov for at foretage og implementere nye SLA-beregninger.


Jean-Nette Stenz Hansen

- Projekt- og Leverancechef, Schultz

Oneview - Optimering af SLA-rapportering og styrkede kunderelationer


Monsalta har med deres innovative løsning, OneView, skabt et solidt koncept for Service Level Management, hvilket Schultz i dag har implementeret. OneView sikrer
pålidelig kvalitet af interne og eksterne leverancer ved hjælp af præcise målinger, proaktiv overvågning og gennemsigtig rapportering, som samlet set effektivt håndterer alle Service Level Objectives (SLO), Service Level Indicators (SLI) og Service Level Agreements (SLA), som Schultz har defineret.


Ved at anvende OneView til proaktiv SLA-overvågning og SLA-rapportering opnår Schultz betydelige fordele. OneView effektiviserer arbejdsprocesserne og reducerer den tid, der bruges på at generere de +100 månedlige SLA-rapporter, som virksomheden producerer til deres kunder. Samtidig minimerer Schultz risikoen for fejl, hvilket øger nøjagtigheden og pålideligheden af de anvendte data. Denne automatisering og præcision bidrager til betydelige omkostningsbesparelser og frigør ressourcer, der kan anvendes til andre kritiske opgaver.


Schultz anvender OneView på alle deres løsninger. Dette giver organisationen en samlet driftsstatus over alle løsninger og forbedrer fejlsøgningen betydeligt, da de kan se præcist, hvor fejlen er opstået.

 
Desuden styrker OneView Schultz’ troværdighed hos deres kunder ved at sikre, at SLA’er måles på en konsekvent og pålidelig måde af en ekstern partner. Gennemsigtig rapportering og præcis overvågning forbedrer kundernes tillid til Schultz som en pålidelig partner inden for deres digitale services. OneViews robuste Service Level Management modul bidrager således til øget kundetilfredshed og en stærkere kunderelationer.

Monsalta fungerer som vores upartiske alliancepartner gennem OneView i vores kundeinteraktioner, samtidig med at de opretholder en loyal samarbejdsånd. Den automatiserede SLA-rapportering i OneView har reduceret vores manuelle arbejdsbyrde med over to uger om måneden og minimeret risikoen for fejl.”

Kim Christensen

IT-  drift og sikkerhedschef, Schultz

Schultz har opnået følgende fordele med OneView

Digital kvalitet


Øget fokus på digital kvalitet har ført til betydelige forbedringer i ydeevne, pålidelighed og nøjagtighed på tværs af alle deres digitale tjenester.


Overblik


Overblik og gennemsigtighed på tværs af hele organisationen hjælper Schultz betydeligt med fejlfinding i deres komplekse it-landskab, hvilket sikrer, at problemer identificeres og løses mere effektivt.

Tidsbesparende


OneView genererer over 100 SLA-rapporter hver måned, hvilket reducerer den manuelle arbejdsbyrde markant med mere end to uger og minimerer risikoen for fejl.